få lite perspektiv

Hej, en tisdagsnatt stod vi och stekte pannkakor till ett födelsedagsbarn.
Väckarklockan stod på 05:30 för att hinna överraska Hanna innan hon stack till jobbet.
Efter lite mer sömn i Johanssons soffan stack jag också till jobbet.

På lördagen premiärskrev jag HP och  hamnade vid en passande bänk.
När mattehuvudvärken lagt sig tog vi oss ut på en promenad i staden.

Morgonen efter köpte Marre en 20-kronors jacka och dammsög upp fågellik.


lillkillen va grinig

Hej, nu har mina små ekollon äntligen börjat växa.
Men jag och Martin har inte växt upp och hänger fortfarande i lekparker.
På helgen var vi på second hand-runda och fyndade bl.a den här.

Sen bakade vi firebollar kvällen till ära.
Som vi bjöd dom här på innan vi skulle se Lux.

Vi lyssnade på Bey och blåste bröstballonger.

Sen tog vi taxi och gled in på salu som riktiga queens.
Dagen efter åt jag glass med Darth Vader.




stay who you are

Hej, i måndags skrattade vi tills vi grina efter att ha gett Domique en gurkhatt.
Kvällen efter blev det aw på terassen med en knäpp fotograf plus en myttande meza-ägare.
På torsdagen tog jag en tur på stan med Hanna pch Martin.

Helgen började med årets fynd på vaksala torg.

Hembakad superpizza.

Kantarellplockning med biologerna Ståhl.

Och på kvällen var jag, Martin och finnen på en oerhört formell middag på Solrosgatan.
Idag fick vi Macke som tillökning till familjen.

Sen firade vi Martins moder med baconinlindad korv, paj och chokladpudding.








he no nuts he's crazy

Förra veckan bestod i princip bara av godsaker (klagar ej) och började med en annorlunda hembakad morotskaka.
Dagen efter fikade vi för 200 spänn.
Sen firade jag en morfar med skumpa och självklart tårta.
På onsdagen överraskade vi ett födelsedagsbarn på jobbet med lite mera tårta.
Sen blev det fredag och den nyblivna 20-åringen bjöd på paj.
Och goa drinks.
Efter att hon öppnat sina multifunktionella presenter tog vi en taxi till Birger.
Dagen efter firade jag kanelbullens dag.
Och igår drog vi till Barkarby och shoppade loss.

RSS 2.0