barnmisshandel

Jag träffade min polare Tomten på stan idag. Alltid lika trevligt.
Nu ska jag fortsätta vara sur på min mamma eftersom hon inte har köpt en julkalender till mig. Det är ju typ barnmisshandel att inte ge sitt barn en chokladkalender.. Jag ska nog ringa BRIS.

sol

Eftersom man måste ha formell klädsel på ett FN-rollspel vi ska ha i skolan så drog jag och Felicia (fatta hur känd hon kommer bli nu när jag länkat henne) till Myrorna eftersom vi bara har för sexiga klädesplagg hemma. Det blev inga tantkläder köpta utan bara en massa prat om utomlandsresor. Jag är ganska jätte taggad på sol nu alltså.
Feting bild jag tog idag asså.

rockstar

Det smälldes raketer i Uppsala idag. Men tyvärr kom jag på det lite försent.
Jag hoppas hela grejen är lika överskattad som Valborg så att jag inte missade något festligt.
Julstämningen är iaf på topp här hemma och jag har haft fina stjärnor att se på istället för fyrverkerier.
Oerhört populära IKEA-stjärnor.

koffein

Har hällt i mig onödigt mycket Pepsi och kommer antagligen inte somna på ett tag. Men det är väl sånt man gör på helgen.
Som vanligt kommer jag ångra det här måndag morgon.
Läste på Wikipedia att det fanns Pepsi Vanilla. Måste prövas snarast.

alfons hottie åberg

Blev sleep over hos Sofia inatt. Det var najs. Förutom allt tjat om Justina Biberia.
Hanna leker gangstah.
Total sexyness.
Alfons pappa, Alfons, Sofia, Musse och Mimmi.
Typ världens finaste täcke någonsin.

pepparkaks-snö-gubbe (med hatt)

Bredbandsbolaget har skickat ett nytt modem (eller vad det nu heter), så allt är frid och fröjd igen!
Idag blev min middag pepparkaksdeg, men jag klagar inte. Delade en rulle med Maria och Agnes inne på Max. Typ alla blickar på oss.
Jag gjorde det här fina konstverket (som antagligen blir frukost imorgon) sen gick vi och köpte strumpor.
Maria stressade mig så mycket så jag köpte fel fucking storlek.
Här har vi iaf mig och en massa strumpor i rätt storlek.

ung och absolut inte bortskämd

Idag pantade jag burkar för 38 kronor och 50 öre. Det var fett värt. Nu har jag faktiskt råd med en hel parfym på Rusta!
Jag har friserat Fille också. Tänkte ta lite betalt för klippningen men han sa att det var jag som borde betala honom. Efter resultatet kan man nog förstå varför.. Det blev några kala fläckar här och där, men skit samma.
Nu ska jag försöka smälta flera kilo Dumle vi fick på ledarträffen.

fuck the internet

Vårat trådlösa internet har tagit självmord, kul kul..
Jag kommer antagligen bli beroende av tv:n igen. Som när jag hade skrivit en egen tv tablå med alla program jag skulle se, och repriser ifall jag missade något program.
Hej då.

systuga

Har varit fett skillad idag. Jag sydde upp två tröjor som var för långa och sydde igen ett hål i min vante. Sygumma på G:
Nu blir det skräckfilm. Jag hittade precis en bortglömd Cornetto i frysen också, perfekt.
Glömde förresten berätta att jag fick träffa Hannas nya soffa igår. Den var helt gigantisk. Förstår inte alls hur de fick ner den i källaren. Jag tycker hon ska lägga upp en bild på soffa på sin >blogg< omedelbart.

kändis at my school

Meteorologen Pär Holmgren var på min skola idag och föreläste om miljön. Supertrevligt.
Fick tyvärr ingen autograf.

Jag tror förresten mamma har tittat lite för mycket på Hollywoodfruarna. Idag åkte hon till någon hudklinik och sprutade in både Botox och Restylane i fejjan. 1800 fucking kronor kostade det! Det är liksom 150 tröjor på loppis..

hells angels

Känns inte hundra procent säkert att ha sin skoldator utlånad till Nazim och Abodi. Man hör ju bara på deras namn att de är gangsters.
De här "fina" änglarna har jag tillverkat idag. Aldrig mer pyssel igen alltså. Tror alla konfirmandernas änglar var sexigare än mina.
Jag hann med att baka årets första pepparkakor för i år också. Fy fan vad tidig jag är.

sallad med överraskning

Min mamma hittade en snigel i salladen under middagen. Men för livet.. Godnatt.

fars dag

Firade fars dag efter mässa med konfirmanderna. Såhär såg pappas present ut i år:

Drog en fuling och snodde boken av mamma, förhoppningsvis har hon redan läst den. Den vita saken är en gigantisk vitlök, dock inte en ätbar vitlök utan en burk att förvara vitlök i. Jag gillar onödiga prylar.
Har hunnit med en lunch-dejt med Melina på Subway idag också. Eller hon åt och jag tittade på (jag tycker inte det är kul att se på folk som äter, jag är bara pank). Känner mig riktigt fräsch nu när jag luktar macka. Borde ta en dusch.

hejdå uppsala, hej vegas

Årets konfirmander måste vara de lugnaste någonsin. Efter sju timmar med dem var jag inte ens trött. Kanske berodde en del på socker-kicken efter allt godis.
Väl hemma efter lite farsdagsförberedelser  hade Filip fått för sig att det var Kebabens-dag. Så det blev XL.
Nu tänkte jag se klart på What happens in Vegas. Sen kanske jag drar till Vegas också, är ganska taggad.
En väldigt passande bild, eller inte..

madagaskar

Fick hänga med Melina inne på Elevkårsrummet, kände mig helt VIP.
Försökte hinna klart med geografiuppgiften också men det gick inte så väldans bra.. Jag tror jag hade rätt från början, att det inte bor folk på Madagaskar. Finns ju ingen information alls. Jag kom liksom hem klockan fem med samma fula dokument som fem timmar innan. Det är nog bara djuren i Madagaskar-filmerna som bor där skulle jag tro.

ängel på jorden

Den enda saken jag behövde hinna med idag var att gå på ett utvecklingssamtal klockan 13:40. Men såklart så kommer busen sent och jag missar hela samtalet.
Idag har jag iaf bakat. Efter bakningen försökte jag vara lite hurtig och tog en promenad. Tror aldrig jag har gjort det förut, vad fan har hänt liksom?
Har hunnit med min första snöängel för vintern. Det ska föreställa en ängel iaf, snön var faktiskt skithård.
Precis när jag tar bilden cyklar det förbi en gubbe, så jävla pinsamt.

afrokör

Blev Afrokören i Salabackekyrkan idag, mucho trevligt. Fast det var någon slags ny kör utan de gamla hederliga körmedlemmarna. Aja..
Klicka på bilden för fan. (Lyssna på Say A Little Prayer också).
Nu ska jag inte gå och sova. För jag är ledig imorgon!! Eller nästan, jag har bara ett utvecklingssamtal att klara av vid ett-tiden. Ganska skönt att gå på Fyris ibland.

jag ska göra snökaoz med han

Tror alla har förstått att det snöar nu. Iaf om man är medlem på Facebook.
Så har Fyrisskolans hemsida kraschat också, så jag kan inte kolla mitt schema.. Tufft liv jag lever.
Att hemsidan kraschat måste vara gymnasiemässans fel. Känns inte som allt för länge sedan jag var där.
Tiden går så himla snabbt, snart går jag i tvåan också.
Jag tycker verkligen den här bilden passar till denna snöiga dag.
Efter nyår, då jävlar blir det riktigt solsemester igen.

positiv dag

Började dagen med borttappade nycklar. Så kul. Som tur var kunde morfar komma hit och låsa.
När jag går av bussen vid skolan så hittar jag någon ficka i jackan jag aldrig märkt förut och där ligger såklart mina nycklar. Jag hittade dem iaf!
Som vanligt på måndagar fick vi makaroner och köttbullar. Men vem vill ha överraskningar i vardagen egentligen?
Efter sista lektionen blev det plugg i biblioteket. Jag försökte plugga iaf, kan inte påstå att det gick så bra. Men vad gör det. Jag hade kul.
Eftersom det var min positiva dag idag följde jag med Maria till stationen också. Hur schysst kan man vara egentligen?!
Jag tycker vi kör på positiva dagen varje dag.
Nu ska jag fortsätta med svenskaplugget. Jag måste ju lära mig det här någon gång, varför inte idag?

mtv ema

Grattis till min mamma som fyller typ hundra år idag! Skönt att avsluta lovet med tårta liksom.
Nu ska jag fortsätta kolla på EMA.
Skulle ganska gärna vilja vara i Madrid just nu..

en blommig brödrost önskar jag mig

Var på den lamaste marknaden ever på Vaksalatorg imorse med Hanna. Det var liksom tre bord bara.
Vi hängde på stan istället och jag fick hem två julklappar. Har nog aldrig varit såhär tidig. Allt är nästan köpt.
Efter lite siesta kom Hanna och Sofia hit på en planerad filmkväll. Det blev ingen film, men vi hade det mysigt ändå.
Konstnärlig tjej.
Hanna skriver sin önskelista till Tomten. Ingen behöver ju berätta att han inte finns..
En blivande tavla kanske.

födelsedagskalas

Efter det sista fixet  hemma hos Hanna åkte jag iväg till nästa Hanna. Ramlde lite på vägen men det var lugnt.
På Apelgatan var det kärleks-kalas för oktoberbarnen Linda och Hanna.
Vi väntade på tidsoptimisten Sofia någon halvtimme sen öppnades det superfina presenter. Mina var ju typ finast, duh!
Sedan blev det middag och Idol. Tror hela Sverige blev kära i Minnahs lillebror.
Efter Idol spelades det kort för fulla muggar. Taktikern Hanna vann hela tiden.. Men har man tur i spel har man ju otur i kärlek.
Födelsedagsbarn numero 1.
Den enda bilden av födelsedagsbarn nummer 2. Tror hon har varit och raderat i min kamera minsann.
Ofödelsedagsbarn.
Vår egna lilla paparazzifotograf.
Jag dör på Sofia.
Kärleks-tema som sagt.
Romantisk efterrätt.
Bluffstopp.

pysseltant i farten

Kom nyss hem från Johansson efter en pysselkväll med Adams-Ray i bakgrunden.
Våra fina mästervärk som tillverkades får ni se senare.
Jag har hunnit med att lucha med Hannorna idag också. Vi kollade igenom hela skolkatalogen, äntligen!
Igår kväll kom jag förresten hem efter tre dagar på Gotland, men det tar vi en annan gång.

somnade i badkaret en vecka

Fick träffa Åre-Hanna idag (/Järpen-Hanna), Uppsala-Hanna också.
Tog en vända i city och Eriksson shoppade loss. Efter några månader långt ute i ingenstans så var hon värd det.
Jag klarade mig utan någonting trots mitt shopping-beroende! Blev nästan några strumpor men Hanna övertalade mig till att inte köpa dem. Thank god. Vafan ska jag ha strumpor till liksom..
Jag lovar en bättre bild nästa Halloween.

RSS 2.0