kusligt tråkigt

Det blev ingen höjdar Halloween i år.
Drog på marknad, slog till på en klocka.
Gick hem.
Åt lunch.
Åkte till IKEA för att köpa kuddar.
Kom hem utan kuddar. Fast med massa annat strunt.
Käkade middag.
Glodde på tv.
Och just nu: F5:ar facebook.
Det läskigaste jag gjorde idag var liksom att klämma en finne. Skitkul.
Kan någon snäll själ berätta för mig vilken av klockorna som är sexigast?

musical robot

Hämtade skolkatalogen idag, eller skolboken kanske man ska säga. Feting katalog alltså, med bokomslag och allt.
Spenderade en hel mattelektion med att bläddra igenom den, och är fortfarande inte klar.
Innan åtta kom Hanna + Sofia hit och vi tittade på idol, som vanligt på en fredag.
Jag hann gråta en skvätt också. Men inte för att Daniel åkte ut, utan för att jag var så himla trött.
Sofia gick igång på Jay.
Hanna är inne i sin egna lilla 3D-värld med Bävern..

godis är gott

Fick värsta rycket igår kväll och rensade lite i garderoben. Vet inte vad jag ska göra med alla kläder så de får ligga under sängen. Jag tänker att det man inte ser finns inte, lite filosofiskt sådär.
Min mamma har köpt godis till mig. Men jag får inte äta det förrän jag har pluggat. Hon är en bitch ibland.. Så nu jävlar blir det plugg.

germanator

Jag gillar att jag är värsta snillet på tyska och får sluta tidigare. Dagen blev ju inte sämre med lite shopping heller.
Ni kan ju glömma den här bilden nu:
För såhär såg jag ut i måndags:Fast gylfen var inte öppen, hoppas jag.
Strax åker jag till Australien, aka Salabackekyrkan. Jag gillar globala veckan.
Förresten, jag måste bara berätta att händerna luktar riktigt jävla fräscht om man tvättar dem med tandkräm!

grattis picasso & katy perry

Lyxigt att sluta skoldagen med ett mvg på tyska-provet och ledighet. Japp, jag är ledig imorgon. Så jävla skönt.
Efter skolan blev det present-shopping. Känns som att alla fyller år just nu.
Tillslut fick jag också shoppingsug och köpte en tomtebrosch.
Vet inte riktigt varför jag köpte den. Men vafan, 10 kronor..

tomten är tidig

Kände mig ganska jätte tvungen att köpa de här trosorna igår.
Kan aldrig bli för mycket ugglor!
Eftersom jag varit så himla snäll i år fick jag träffa tomten också.
Tyvärr fick man inte prova på släden.

party animal

Det blev en traditionsenlig lördag och jag åkte på loppis på Vaksla torg med Hanna.
Efter att våra tår frusit ihjäl åkte jag hem och sen vidare till Gränby med mamma.
Fick hem en hel del, bl.a ett par skor som var välbehövliga efter mardröms loppisen (okej, så farligt var det inte).
Mot kvällen kom Hanna och Sofia hit och partade loss. Vi kollade såklart på Så mycket bättre. Man har ju typ taggait i flera veckor inför det programmet, eller inte. Led i en hel timme.
Juno var också några jobbiga timmar.
De åkte iaf hem efter lite Paradise Hotel och nu tänkte jag sova. Behöver verkligen min skönhetssömn. Fast jag ser iofs helt galen ut på morgonen. Jaja..

Klart det är PARTY på en lördag.

Hanna leker fashionista med mina accessoarer.

Två party animals.

Sofia skriver fula saker på min Facebook.

solstorm

Såhär mycket snöstorm var det i Uppsala idag.
Känns som vintern redan har varit och det är vår igen. Det skulle jag verkligen inte tacka nej till.
Jag hade planerat att inte göra någonting idag men ett sms senare så var fredagen räddad.
Drog hem till Soffan med Hanna och såg på Idol.
Wannabe biff.
Fick se Sofias nya Hi-Tech kök också. Megafint. Tycker hon borde lägga upp en bild på det.

luktar rusta

Höll på att krocka med en annan cyklist på vägen hem. Men det var lugnt, båda överlevde iaf. Tror dock hon blev ganska chockad eftersom hon skrek som en galning.
Skönt med lite action i vardagen iaf.
Angående min ekonomi så var jag tvungen att köpa ny parfym på Rusta för några dagar sedan. Glömde t.o.m. plånboken med flit så pappa fick betala de 30 kronorna parfymen kostade. Har sjunkit ganska lågt nu känner jag..

De har nya kuddar i Salabackekyrkan förresten!
Nu drar jag på konfirmand-träff. Får se om jag överlever det med.

en busschaufför..

Är det bara jag som älskar att åka buss? Jag brukar t.o.m. ta sjuan hem bara för att få åka buss några minuter längre.
Någon gång ska jag sätta mig på en buss och bara åka någonstans åt helvete. Eller så kanske jag ska ta och bli busschaufför. Typ nya Amos, fast inte på morgonen, då är jag tjurig. Eller, jag är tjurig ganska ofta..
Förövrigt så har tjejen som vanligtvis bara läser bloggar läst hela tre tidningar idag.

En bild på den vanligtvis blogg-läsande och snygga tjejen.
Nu drar jag på ungdomskväll, tar dock inte bussen..

tar emot allt av värde, tack

Efter tre dagar utan shopping kunde jag inte behärska mig och gick in på Myrorna och tänkte kolla lite. Första gången jag blev fattigare av att kolla lite. 160 kronor fattigare!
Checkade precis in pengarna på kontot också. Jag ska tydligen leva på 90 kronor i 12 dagar.
Jag tror jag önskar mig ett jobb i julklapp. Annars får jag väl börja samla burkar eller kanske 50-öringar.

Fetingnajs tekanna från Myrorna, lite dyr dock. 150 spänn kostade den.

Hittade en jacka som jag tror skulle sitta mycket bättre på Hannibal Lecter än på mig.

älskade, hatade förort

Jag skojade när jag skrev godnatt i förra inlägget. Hehehe.
Jaja, i söndags hade jag en seg dag..
Åkte hem från Melina helt död. Behövde plugga till tyskaprovet nästa dag. Men jag duschade och åkte med familjen till Kungsängen. Kom till en persisk fest. Jag kan inte persiska = jag hade ganska så tråkigt.
Det slutade med att jag började hänga med småpojkarna, som visade sig vara riktigt sköna. Älskar numera förortsungar.

Checka in grabben med randig tröja, Agge. Han var så jävla härlig och älskade att dansa. Min nya diol typ.

say no to drugs, say yes to tacos

Lördagen blev en trevlig afton hos Melina. Vi gjorde inget speciellt direkt, typ sov. Men det var mysigt ändå.

Jag visar upp hur skillad jag är på att hacka grönsaker.

Jag visar upp hur bra jag är på att göra reklam för mat.

Jag visar hur sur jag kan bli när jag inte får ha lampan tänd.

Jag visar upp min finaste pose.

Jag visar min stora kärlek för kaktusar.

Jag visar mina foto-skills!
Ego-trippad-tjej, hej.

Nu ska jag fira att jag klarade av ännu en skoldag med ett glas O'boy. God natt.

på min jord är det fred

Som alla andra lördagar var jag på marknad idag. Hittade äntligen en jordglob, den var rikitgt efterlängtad.

Allt detta släpade jag hem, plus två tröjor.
Dock var stickproppen till globen helt fuckad. Men om jag minns rätt ifrån träslöjdslektionerna så går det att byta den. Och det ska väl jag, pysseltanten, klara av.
Senare idag tar jag bussen ut till Grönviken. Tacokväll hos Melina kör vi på.

din mamma, på pizza, och massa sås

Idag vakade jag tre minuter innan gegrafiprovet började. Inte lika ninja som igår så tog jag mig till skolan på en halvtimme. Jag kände mig ganska vass på provet.
Efter skolan satt jag och var sur på min skoldator tills jag och Melina gick ner till genomfarten och träffade Hanna + Sofia.
Där provade jag på en "bulle med bulle", bröd med chokladboll emellan. Helt okej, men inget jag rekommenderar.
Sedan blev det, enligt Wikipedia, Sveriges mest populära pizza på Rasbo Grill. Alltså kebabpizzan.

Varsågod, en slarvig illustration. (Eftersom jag lovat mig själv att alltid lägga upp en bild/video).

killar, kissa inte i motvind

Så himla skönt att få cykla hem i medvind för en gångs skull. Rejäl medvind också, lite skadeglad när man såg folk cykla åt andra hållet.
Somnade i geografiboken och höll på att missa konfirmandträffen. Men jag är ju ninja så jag hann ta mig dit på fem minuter.

Dagens enda bild från när jag, Felicia och Emma satt och klagade på servicen i skolmatsalen.

darth vader

Idag såg vi klart filmen Gladitor på historian. Jag älskar den filmen, även fast jag sett den fler gånger än vad jag har varit på toa.. eller, nästan. Eftersom den filmen är fett sorglig började majoriteten av tjejer gråta. But I stayed strong och hade torra kinder.
Jag köpte en grymt fin matta idag också!! Och en jacka som jag ser ut som Darth Vader i. Passar ju perfekt till halloween och allt.

Ungdomskvällen blev inte som vanligt och alla var tvungna att lyssna på någon bok om mobbning. Det var väl helt okej i början men efter en halvtimme satt hela ungdomsgruppen och höll på med annat.
Vi mobbade var busiga och stannade kvar en halvtimme längre än vanligt. Living on the edge you know.

waka waka eh eh

Det blev ännu en titt på höstmarknade efter lite geografi-plugg.
Mötte upp Hanna och Sofia på Vaksalatorg och gick igenom den långa labyrinten av marknadsstånd.
Hittade ett par fyrkantiga vantar, en Obama-tischa och en äcklig rem. Såg också asfina typ afrikanska-prydnader men plånboken var tom.. Jävla skit.

Det är alltså detta jag kallar "typ afrikansk-prydnad".
Om inte Afrikanen kommer tillbaka nästa år blir jag pissed..
Har hunnit med en ledarutbildningsträff idag också. Fick riktigt fika i kyrkan för en gångs skull. Alltså bullar och kakor, inte mackor med skinka.
Nu måste jag nog ta och lyssna på Toto - Africa efter allt skrivande om Afrika.

höstmarknad, känns mer som vinter

Fan vad trött man kan bli av att gå på marknad. Jag fick hem lite lim iaf. Känns alltid som jag behövt just lim.
Rebaz däremot köpte saker överallt, tröjor och tejp och allt möjligt.
Även fast vi var där i flera timmar känns det som jag behöver ta en extra titt imorgon.
Juste, jag fick se Rebaz fina solrosodling också. Väldigt imponerande.

Jag är förälskad i mina nya typsnitt.

Idag börjar Paradise Hotel också. Då måste man ju försöka hålla sig vaken!

jag tänder på tänder

Jag har lärt mig så jävla mycket idag. Inte för att jag har läst någon bok eller något annat skittråkigt. Jag har faktiskt suttit hemma i soffan och bara tittat på tv, på dokumentärer.
Dokumentärer är underskttade. Söndagar också. Ibland är det skönt att glida runt i pyjams hela dagen och bara resa på sig för att äta, gå på toa eller brotta ner lillebrorsan som ska ställa sig och dansa precis framför tv:n.

museum för fan

Idag blev en barnslig/kulturell dag på Naturhistoriska riksmuseet med Hanna, Melina & Sofia.
Dagen började bra med att jag hittade en fin tröja på marknaden på Vaksala torg, men mindre bra när jag och Melina missade tåget. Vi tog iaf ett mer classy tåg med soffa och allt som plåster på såren.
När vi kom till museet sprang vi runt som barn överallt på alla våningar. Efter tre timmar ställde vi oss i kön till dagens höjdpunkt, cosmonava, i 3D!!
Vissa saker var lite suddiga och behövde en Ramlösa men annars var filmen skitbra. Och lite småläskig sådär. Men jag behövde inte hålla någon i handen iaf.

I'm so hot I'm smoookin'.

Best buddys.

Hannas Homo sapien Olle.

Du tror att det är sushi, men det är det inte, det är fåååååglar.

Det går inte att se utställningarna utan att ha sett minst en fjäril.

Biff som jag är, så klarade jag av att gå igenom den där läskiga orkanen.

Mina pimpade skor med klistermärke och grejer.

"Varför vill pojken vara därinne?" frågade en liten unge som gick förbi.

Jag ställde upp på en idolbild med ett av mina fans.

Hannas kyl @ MTV Cribs.

Två söta grisar/svin, kalla det vad du vill.

Jag hoppar lika långt som en groda, fett stolt.

Hej, hej, hej!

Hanna är fan inte rädd för någon liten dinosaurie inte.

Jag öppnade alla skåp för att försöka hitta en tia. Gjorde jag det eller? Nej.. Så ovärt.

Så här fint var det när vi kom ut igen.

Så här fin var en lykstolpe vid museet.

Melina är med på bara två bilder eftersom vi tappade bort henne hela tiden. Vi får ta och skriva våra telefonnummer på hennes arm nästa gång.
Hemma i Uppsala träffade vi Hanna Eriksson också. Hade inte ens tänkt på att hon var hemma. Det känns inte som hon bor i Åre, hon är ju här så ofta. Det är najssss.

En jättefin bild på Hanna och en tjockis ifrån klassresan. Jag håller faktiskt bara i en hamburgare.

café genomfarten

Satt kvar i skolan flera onödiga timmar efter att jag hade slutat sen drog jag och Melina ner på stan och träffade Hanna.
Vi tog oss till café genomfarten när det blev för kallt tom på varma gubben. På caféet hängde det bara mongos och emos, vi kände oss alltså inte riktigt välkommna. Men vi blev iaf av med våran café genomfarten-oskuld.
Sofia hittade också dit och det blev tillslut faktiskt en ganska mysig fika.
Jag hann med att köpa en Italienare också innan jag cyklade med racerfart hem.

Min alldeles egna Italienare.

Mästerfotografen håller för blixten..

En av alla mongos som var där och fikade.

Lika snygg som alltid även fast Hanna envisades med att inte ta kort med blixt..

Ett emo som satt och åt glass.

himmel & pannkaka

Fan va biff jag blev efter den hårda idrottslektionen på gymmet. Eller ja en halv lektion, den andra halvan var jag ju tvungen att sitta och vila i pingisrummet. Man vill ju inte spränga musklerna direkt.
Min lärare Birgitta hade namnsdag idag. Det firades med ett grattis-sms. Har inte fått något svar än, fett fittigt.
Och så var det konfirmander idag igen då va. Tror jag har lärt mig alla namn nu. Nästan..

fyrisdagen

Hela dagen spenderades i princip i aulan där det visades musikaliska uppträdanden. Mysig dag, skönt att slippa lektioner.
Vi räknade akvariumen på skolan också, de är onödigt många. Vi slutade dock efter att ha sett nio stycken.
Efter skolan gick jag och Melina till den softa "bryggan" vid skolan och njöt av den fina utsikten.
Det är faktiskt okej för hösten att vara kall pga alla fina färger.


Tråkiga bilder, jag vet..
På ungdomskvällen fick jag hänga med veteranerna och samlade på mig en del åsikter under en väldigt intressant diskussion.

Gillade verkligen den här dagen.

i <3 ur new carpet JK u have very hairy legs

Hej, jag köpte en tröja idag.

Det ser ut som en matta. Men man får använda fantasin lite, jag lovar att det är en tröja!

barnförbjudna bullar

Såg denna bild på blogg.se. Kanelbullen blev av med oskulden?

Det fanns inget bättre sätt att fira Kanelbullens-dag än med ett 6-pack chokladbollar. Man vill ju inte falla för grupptrycket liksom.

Snodde bilden av någon brud som tydligen brukade käka en vattenfranska med chokladbollar emellan till lunch i skolan.

allt måste vara enkelt

Har checkat inredningsbloggar hela dagen som en jävla tant. Måste sluta med det här med inredning. Har tappat mitt förnuft helt och handlar bara med ögat nu för tiden.
Jag har lyssnat på Nour El-Refai's sommarprat också.  Så jävla helvetes skit bra.
På tal om helvete.. En fin text jag läste för ett tag sen:
En man pratade med Gud om himlen och helvetet och frågade om skillnaderna på dessa. Gud sa "Följ med så ska jag visa dig helvetet".
De kom in i ett rum där en grupp av människor satt runt en stor gryta. Allihopa var utsvultna och desperata. De höll alla i varsin stor sked som räckte fram precis till grytan, men skedarna var så mycket längre än deras egna armar så de kunde inte få in soppan i munnen. Deras lidande var hemskt.
Efter ett tag sa Gud
"Kom, nu ska jag visa dig himlen" och de kom in ett rum som var identiskt med det andra. Den stora grytan, en grupp av människor och likadana långa skedar. Men här var alla glada och välnärda.
"Jag förstår inte" sa mannen. "Varför är de så glada här när det är så eländigt i det andra rummet men allt är precis likadant?" Gud log. "Det är enkelt" sa han. "Här har de lärt sig att mata varandra".

Gårdagens Photoshop-resultat. I'm not 100% satisfied.

på den 9584923 dagen skapade gud pokémon

Har photoshoppat hela dagen.. Nu måste nog mina ögon vara fyrkantiga.
Vid åtta kom det hit tre snyggingar så jag hade annat att titta på än datorskärmen.
Vi hade planerat ännu en alfapet-kväll men så blev det inte. Men vi hade kul ändå.
Spelade lite Pokémon, lekte med min lampa, lyssnade på musik, såg på Jersey Shore, körde lite frågesport och tjockade oss med chips och godis.
Sen tappade jag ett kalaha-spel också, mindre kul. Bara ner på golvet och leta upp alla 81(!) st kulor.

Jag gick upp i level 16 med en av mina Pokémon!!!!!!!!!11

Känns som en Lady & Lufsen inspirerad bild.

Datahäng.

Under frågesporten fick vi reda på att Melina har lite svårt för uttal. Hon säger t.ex plåmmån (=plommon) och appot (=aport).

skolfri fredag

Det kändes verkligen som en lördag igår. Men det är väl härligt med en extra lördag.
Jag hann med två trippar till Gränby och en vända ner på stan denna falska lördag. På cyklen också!
Efter den andra shoppingturen på Gränby Centrum och spontant inköp av kladdkaka åkte jag iväg till Hanna (ännu mer cyklande).
Där blev det Idol med två galna Olle fans, Hanna och Sofia. Jag och Gurra höll oss lugna.
Sedan spelades det alfapet i några timmar. Jag älskar hur oseriösa vi alltid blir i slutet av spelet.

Hittade äntligen en kedja på stan till berlocken jag fått av Hanna Eriksson.

Olle-fan nummer 1.

Olle-fan nummer 2.

Gurra P.


Bilderna är finare än vanligt eftersom jag har använt Hannas kamera.

RSS 2.0