fint folk äter med bestick

Snart ska jag käka middag och jag längtar. För idag står jag för maten och då blir det såklart chokladbollar.

Förresten, titta vilka fina mynt de hade 400 år f.kr. Känner verkligen att jag lever i helt felt århundrade.

nemo


Blev helt plötsligt riktigt sugen på att se Hitta Nemo. Men jag tillfredsställde mitt begär genom att göra den här bilden istället.

någon kanske ville veta

Min bror har fått Graciela som Spanska-lärare så nu kan vi sjunga "Buenos dias amigo, como estas hoy dia.." tillsammans. Allsång vid matbordet för fan.
I tosdags städade jag mitt rum.

Just nu ser det lika förjävligt ut igen.
Jag hatar min  lärare i Geografi. För det första så har hon världens skrikigaste och pipigaste röst och för det andra så var hon den första läraren som gav oss läxa. Vi ska kunna nästan alla länder, hav, berg och sjöar i hela världen om två veckor. Galet!
Idag hittade jag min helg-och-lov-dagbok från låg- och mellanstadiet. Flashbacks som fan.

Så kan det gå om man cyklar utan lyse.
Jag har en sån jävla beslutsångest över en tröja som jag ska lämna tillbaka eller inte. I-landsproblem, yes sir.
Jag lade precis till mitt schema som en favorit-länk på datorn. Jag kommer aldrig komma försent!

partaj

Efter lite snacks-inköp igår cyklade jag iväg på min fina cykel mot Hanna. Vi kollade på OC och hade det trevligt.. tills Sofia kom, närå det var trevligt det med. 
Jag kommer aldrig ihåg vad som händer hemma hos Hanna men vi lyckas alltid ha kul iaf. What happens on Krusbärsgatan stays on Krusbärsgatan!

Man komer inte in hos Hanna utan vita skor.

Facebook-häng.

Dagens fail.

Vi grillade marshmallows.

Sofia, jag och en halvkinesisk flodhäst.

Jag kom äntligen på vad jag vill ha för jobb. Armhårs-designer.

Eller vad sägs om mustasch-frisör. Fan vad lång min näsa ser ut förresten.

ettornas fucking dag

Idag var det tävling mellan alla ettor på Fyris i olika grenar och en avgörande stafett. Är fortfarande lite snurrig sen den norska fyllan.  
Men vilka vann då? Jo, min klass såklart, SP10F! Vi fick gå upp och hämta våran fina pokal under ett stort bu:ande från de andra elverna. Avundsjuka jävlar. Vi kämpade faktiskt riktigt hårt och fuskade inte alls, eller lite kanske. Men vi var bäst iaf.. och snyggast.
Våran pokal fick vi inte ens behålla utan den tog någon i elevkåren hand om. Den används väl nästa år igen. Recycling är snålt.

Lånade bilden av Linn från Facebook.
Vi fick plats 19 pers på två plintar, ganska starkt jobbat ändå.
Just nu sitter jag här och firar vinsten med både chips och godis. Men jag kunde ha varit på Grönan och precis sett Veronica Maggio men jag kände mig alldeles för krasslig. Vem vill gå på konsert när man är så hes så att man inte kan sjunga med i låtarna liksom??!!? Värdelöst.
Jag får nöja mig med Veronica sjungades ur högtalarna på datorn.

te thé té

Idag hände en ovanlig sak och en vanlig sak.
Den ovanliga saken: Imorse på bussen påväg till skolan klev en manlig Frihetsgudinna på bussen.
Den vanliga saken: Efter skolan var jag på stan och shoppade. Jag kommer bli ruinerad om det fortsätter såhär. Träffade på Linda också,  trevligt, trevligt.
När jag kom hem kände jag att jag verkligen inte borde ha varit i skolan idag. Sprängade huvudvärk och en  jävligt igentäppt näsa. Men jag vill inte vara sjuk imorgon på min, alltså ettornas, dag.
Så jag bäddade ner mig i soffan med en kopp te och mammas choklad. Det slutade med att mamma inte har någon choklad längre och jag kan inte säga att jag blev så mycket friskare heller.
Just nu är jag sur. För vi har ingen mjölk, och jag vill ha O'boy. 
Nu nös jag på datorn också. Snor överallt. Jag är ännu surare.

Säg att min mugg är fin, annars blir jag ledsen. Jag fick den när jag fyllde 12 år tror jag.

avatar & super mario

Idag tog det mig tre timmar att komma hem från skolan. Inte för att bussen var jävligt sen utan för att jag och Melina sprang runt på stan.
Inne på HM ringde Patrik. Pinsamt nog hade han absolut ingen aning om var HM låg, hur kan man missa det liksom? Melina fick iaf förklara väldigt detlajerat om var det låg och till slut kom Patrik.
Jag vet inte hur många gånger vi gick över stora torget. Fram och tillbaka och överallt var vi.
Innan vi skulle hem fick vi en kladdkaks-bit i Socialdemokraternas lilla stuga på torget och så var min dag fulländad. Sen fick vi syn på Super Mario cyklades i full fart mot Slottsbacken, han var antagligen påväg någonstans för att rädda Prinsessan Peach.

Jag har blivit riktigt dålig på att fota, men jag kan dela med mig av en Photoshop-bild. Visst ser jag biff ut!!??!

to do


Som ni ser har jag massor att göra.. Men ändå sitter jag bara hemma och äter kiwi och sover.
Jag måste förresten sluta somna så fort jag kommer hem från skolan, är ju inte alls trött sen när jag ska sova.
Dagen har inte varit så händelserik. Jag har varit i skolan halva dagen och ätit den andra halvan. Jag har ätit: en klubba, skolmat, kakor, en kiwi, choklad, ett äpple, middag, sallad, saltgurka och glass. Jag undrar var all mat tar vägen. Jag är ju inte överviktig direkt.
Nu ska jagiaf fortsätta lära mig lite onödiga saker. Visste ni att man kan skriva 21627 stycken i:n på ett helt A4 med minsta bokstavsstorleken i Microsoft word eller att man spenderar ungefär 5 år av sitt liv i kö?

deutsch

Idag började vi med schemat och hade våra första lektioner.
Min mattelärare hittar sämre än mig i skolan så vi kommer väl få stå och vänta på honom varje lektion eftersom han har gått vilse.
Efter bara några sekunder på tyskalektionen kände jag att jag kommer faila rätt hårt. Läraren körde igång på en gång och snackade tyska och allting. Jag trodde först jag hade hamnat i steg 3.
Ich heissen Nathalie und ich bein 16 jahre alt, har jag lärt mig iaf. Och det är så mycket spanska jag har lärt mig på 3 år. Språk är inte min grej helt enkelt.

water splash

Efter en tråkig förmiddag som spenderades framför Photoshop drog jag ut med vännerna på bio. Det blev Inception som jag har velat se ända sen den hade premiär.

Hjärnan gick på högvarv under hela filmen. Jag älskar mindfuck rullar.

Det här fick jag fram efter dagens Photoshoppande.


tråkig lördag

Blev precis färdig med den här bilden på Matt Dallas.

Blev skitnöjd faktiskt.

Käkade pizza i Rasbo. Som vanligt på en lördag när vi är hos pappa.


thaikvinnor och bowlingmän

Avslutade dagen med middag, bowling och skitbra vänner. Vi käkade buffé och delade  senare ut presenter. Eriksson fick flyttpresenter, Johansson och Holmquist fick födelsedagspresenter och vi allihop fick en varsin jättefin berlock av Hanna från Kina. Alltså berlocken var från Kina, inte Hanna.
Efter middagen tog vi oss till Bowlaget. Där delade vi upp oss i två lag på två olika banor, och ingen är väl förvånad över att mitt lag vann.
Blev lite sorgligt när vi skulle hem.. Sista gången jag träffar Hanna på två månader eftersom hon ska gå gymnasiet i Åre.

Vi struntade i matsvinnet för en gångs skull.

Hanna är mitt uppe i present-öppnandet.

Om någon hittar Melinas ansikte kan ni ju säga till.

Sofia är taggad på bowling.

Melina in action.

Jag vet inte varför Hanna ser så vilsen ut. Hon kanske tappade bort sitt bowlingklot.

Hon ska alltid gömma sig bakom sitt hår. Jag kommer klippa av det någon gång när hon sover.

Min present till Hanna. Pacman-spöket är en tvättsvamp, så Hanna kommer diska med stil uppe i Åre.

Presenten jag fick av Hanna. Hur fin är inte den?
Förresten så fick jag en glass kastad på min tallrik med mat i skolan, det flög ris överallt. Jag är redan mobboffret liksom.

SP10F

Jahapp, igår var det första dagen på Fyrisskolan. Är faktiskt nöjd med min klass, fast jag kan väl inte skriva något annat eftersom jag redan hört att en i klassen läser min blogg. Nej men serisöst, alla i klassen verkar härliga. Är faktiskt rätt stolt över att jag redan börjat lära känna folk i klassen. Jag som är så jävla blyg.
En annan sak jag är riktigt jävla stolt över är att idag hann jag åka 4 bussar och handla lite på Gränby på en och samma bussbiljett!

Jag utnyttjade en rabatt-kupong vi fått i skolan och köpte det här fina paraplyet med ugglor på Lagerhaus.

en vanlig tisdag

Jag hade intalat mig själv att jag skulle gå upp klockan 9 idag. Det gick åt helvete. Tog mig inte upp ur sängen förrän klockan var 11.
Såg iaf film med polarna vid 2, The Last Kiss. Den var väl ganska ok.
Sen droppade alla hem en efter en. Nu sitter jag här, nyduschad och väntar på att jag ska bli trött.
Sofia lekte lite med min kamera.
Fish eye.

Panorama.

en vanlig måndag

Blev en spontan tripp till Gränby igår där jag träffade Eriksson och Åhlenius. Jag provade en ormring, men jag fick inte köpa den för Melina. Hon har värsta ormfobin. Köpte iaf lite skit sen åt vi på BK. Eftersom jag är så himla cool var jag ju tvungen att äta en BKool glass.
Melina tog bussen till Coop och jag och Hanna cyklade hem.
Hemma klippte jag mig lite. Inte så stor skillnad dock.

Riktigt mysig bild va?
Tog mig iaf hem till Hanna Johansson senare. Efter lite slösurfande kom Hanna Eriksson och Sofia.
Vi dansade lite Hoedown. Men sen tyckte vi att vi behövde något mer avancerat, så det blev Velvet och Michael Jackson danser.
Vi fortsatte också att fylla på våran lista med saker vi ska göra innan vi dör. Vi ska bl.a vara med i Playboy, delta i tv-programmet Outsiders och gifta oss i Las Vegas.
Vet inte riktigt vad mer vi gjorde men det inhöll en hel del skratt.

Hanna och Hanna, de nya dansarna till Velvet.

Hanna ville känna på hur det är att vara gravid.

Den här bilden ska jag skicka till Hugh Hefner, sen får vi se om han vill ha mig i Playboy. Han vill säkert att jag flyttar in till The Playboy Mansion.

just me and my tanktop

Man är ju tvungen att vara lite ny och fräsch nu inför skolan. Så det blev shopping på stan med Linda, Hanna och Sofia. Hanna och jag köpte riktigt jävla heta linnen, och en massa annat.

Kommer bli värsta muskelknutten om shoppandet fortsätter såhär. Gissar på träningsvärk i armarna imorgon.
Efter en god middag hemma kom Melina, Hanna och Sofia hit. Vi satt och slöade tills vi bestämde oss för att gå ut.
Vi frös och pratade om allt möjligt liggandes på en rutschkana under stjärnorna.

Note to self: Ta fler bilder med din egna kamera och dissa Hannas systemkamera.

peace, love & ice cream

Idag blev det grönan med Hanna och Sofia. Man måste ju få ut allt av de sista dagarna av det fria livet. Det var riktigt varmt ute men på bussen till Gröna lund var det full värme på elementen. Typ hallelujah-moment att få gå av bussen.
Efter att ha åkt kaffekopparna för första gången i mitt liv (tror jag), såg vi en väldigt svettig Darin på stora scenen.

Vi våldgästade Pettson och Findus. Men det var tyvärr ingen hemma. Bara mucklorna.
Jag smygfotade en tjej med ett fint linne (it's like a tank top) utanför Pettson och Findus fina boende:

Vi hade redan innan bestämt att vi nog inte skulle titta på Sommarkrysset, men sen såg vi att Flo-rida skulle uppträda. Då fanns det inga tvivel kvar, klar att vi ska se Flo-rida. Och Kikki Danielsson of course.

Flo-rida med sitt bling.
När vi skulle med bussen hem hamnade inte jag på samma buss som Hanna och Sofia. Jag hade räknat med att missa tåget. Men det gjorde Hanna och Sofia också eftersom att alla som varit på The Voice var påväg hem. Ingen av småungarna verkade fatta det här med rödlysen, men det värsta av allt: ingen hade på sig reflexer!
Vi tog oss iaf hem med Regionaltåget.

rekord


Det här kommer jag sitta och skratta åt sen när jag har fler läsare än både Kenza ock Kissie tillsammans!

vampires suck

Det blev middag med Amanda, Melina och Hanna. Sen vidare hem till mig för att se film. Väldigt ovanligt at vi tittar på film ju.
Idag blev det Vampires Suck. Jag säger bara Vampires Suck sucks. Den var väl lite rolig ibland, men trailern var faktiskt bättre än hela filmen.

Efter filmen bestämde vi oss för att lära oss Hoedown Throwdown-dansen ur Hannah Montana-filmen.
Vi lärde oss faktiskt första delen efter många om och men.


(Nu funkar förresten Youtube skitbra)

tidsfördriv

När min mamma gick till jobbet, gick jag och la mig.. big fail på det.
Todays facelook efter någon timmes sömn.

Slant lite med kajalen. Väldigt classy om jag får säga det själv.

Jag är en sån wannabe ibland. Ge mig Noomis fejja, snälla.
Nu ska jag raka armhålorna. För om en timme ska jag käka på xl-grillen med lite folk. Har faktiskt ingen aning om vilka som ska käka där. Det får bli en trevlig överraskning.

stadsbiblioteket

Jag kom på, nu en vecka innan skolan börjar, att jag har ju tid att läsa lite nu på sommarlovet.
Så jag kollade upp att boken jag ville läsa skulle finnas på bibblan genom stadsbibliotekets hemsida. Men jag hade såklart fattat systemet helt fel och letade runt i hela biblioteket efter en bok som var utlånad.
En och en halv timme senare fick jag iaf med mig två helt random böcker hem.


Kommer antagligen inte ha läst ut någon av böckerna innan de ska lämnas tillbaka. Men de blir fina i bokhyllan.

turkland

Nu kör vi!

Dag 1.
Visade sig att planet vi skulle flyga med inte hade en fungernade startmotor. Så det var bara att skyffla ut alla passagerare och in med dem i ett nytt plan. Var framme i Turkiet mitt i natten och hade en 1 timme och 30 minuters bussresa framför oss. Fille och jag hamnade framför världens drygaste par som kommenterade allt de såg på vägen till hotellet. "Titta en bensinmack, palmer! Åh, sånnadär soptunnor har de på Mallorca.." Blev inte en endaste minut sömn på bussen.
Kom iaf fram till hotellet efter mardröms-resan. Vi fick våra fett flääshiga rum. Det var så rent att jag t.o.m gick in i en glasbalkongsdörr. Min näsa är fortfarande missbildad.


Fick iaf lite sömn på flyget.


Dag 2.
Efter knappt några timmars sömn vaknade jag och gick ut på balkongen och såg den fina soluppgången. Vi bodde bredvid en typ bondgård med en jävla tupp!! Men hellre en tupp än en moské liksom. Somnade om och drog till beachen vid 11. Vi blev överfallna av alla turkar med "free sunbeds". Vattnet var inte alls fresh men det var svalkande.
Vi låg bredvid några "engelskvinnor" som solade utan överdelar. De hade smetat in sig med smält choklad och hoppade på en massa killar. Stackars killar. Filip blev lite rädd för dem.
På kvällen käkade vi i hamnen och köpte flera ton kebab. Sen gick vi och shoppade.

'




Min mormor känner inte igen mig i uppsatt hår. Hon frågade vem det här var. Tragiskt.


Dag 3.
Åkte buss till en annan strand med finare vatten. Såg en massa wannabe modeller som låg och åmade sig på alla fyra. Filles boll försvann spårlöst sen åkte vi hem. Vi var tvungna att köpa dasspapper eftersom man inte fick nytt på hotellet, snålt.
När vi skulle ut och käka såg jag en skylt där det stod: Crazy foamparty 21:00. Nu i efterhand ångrar man ju att man inte gick dit. Efter att vi hade käkat checkade vi vad som hände i alla barer. Bartenders i bara överkroppar, dragqueens och tama apor var en del av vad vi såg.
Kunde inte sova för att det är pappersväggar på hotellet och det gick hett till inne hos grannarna.



Inte varje dag man käkar pommes frites med svärd.






Dag 4.
Köpte svingoda vindruvor och en snorkel innan vi åkte till stranden.
Filip och jag bestämde oss för att gå någon slags "hinderbana" i vattnet. När vi kom dit berättade snubbarna där lite regler sen hoppade vi i vattnet. Det var riktigt kul. Men det fanns ett skitstort berg man kunde klättra upp för som jag alltid tappade greppet på. Så jag hängde där uppe i en hand och fick dra upp mig med benen, läskigt. Vi hade betalat för att vara där en halvtimme men vi hade inte direkt koll på tiden och gick upp igen efter drygt en timme. Ena killen som jobbade där hette Doush (?) och ville ta en drink med mig. Men det fick han inte. Förlåt Doush.
När vi skulle äta spillde Fille ut hela sin läsk, men det var ju trevligt att få se en karl städa för en gångs skull.
Efter lite shopping tog vi en drink någonstans. Han som jobbade där hade lärt sig svenska genom Millenium-böckerna och filmerna. Hur coolt är inte det?!


Här sitter jag, så rädd att jag inte ens vågar ställa mig upp.
Smexiga fruktmannen som vandrade omkring på stranden varje dag och sålde frukt.



Efter en hel dag i saltvatten gjorde det inte ont i ögonen längre. Förövrigt är min läpp väldigt sexig på den här bilden.



Dag 5.
Fille, jag och mamma dissade stranden och stannade vid poolen på hotellet. Åkte den fräniga rutschkanan som fanns på hotellet. Fille tappade snokelbandet i poolen också, han måste vara lite mer observant den ungen. Vi gav upp efter att ha letat i en timme. Men sen när vi hoppade i och badade igen så skedde ett mirakel. Filip hade ställt sig på något i poolen. Det var snorkelbandet!
När vi skulle köpa lunch började hon som jobbade där pratamed oss på turkiska. Alla tror att vi är turkar, chill.
Tog lite siesta, sen såg jag en riktig catfight. Alltså två katter som slogs. Det var en upplevelse det.
Efter den goda kvällsmaten gick vi vidare mot ett internet café. Turkarna är helt galna i Facebook. Alla där var inne på Facebook, de i receptionen är alltid inne på Facebook och de i affärerna också. Facebook har tagit över hela Turkiet för fan.



Bananer i pyjamas är lustiga att se.. Men vanliga bananer är ju ganska coolt ändå.



Dag 6.
Varje torsdag är det marknad precis bredvid vårat hotell så vi var ju tvungna att gå dit. Det var fullspäckat med folk, jag höll på att svettas ihjäl. Handlade lite onödiga saker, bl.a pistachnötter för 100 kronor och en Real Madrid statyett. Efter någon timme på den svettiga marknaden gick vi tillbaka till hotellet och hoppade direkt ner i poolen.
Uppe på rummet såg vi att ena skon min mamma köpt var trasig. Vi gick tillbaka och bytte skorna. Jag hade tänkt köpa en Navas fotbolls-tröja till Hanna men det fanns ingen någonstans.
Vi åt middag i hamnen sen gick vi till bazaren, flera gator med massa fina affärer. Vi blev indragna av en turk i någon sko-affär. Han tjatade hela tiden om att det var gratis att prova och frågade om vi ville ha vatten eller stolar att sitta på. Så allihopa bestämde sig för att prova skor. Efter en halvtimme berättade han äntligen vad priset var men det var alldeles för dyrt, så vi gick vidare. Sko-turken blev helt galen och började gräla med oss. Vi klarde oss oskadda iaf.
När vi var tillbaka på hotellet igen läste vi i någon broschyr vi fått på bussresan. Där stod det att vi hade ätit på den flottaste restaurangen i hamnen. Det var nog därför det var så dyrt.



Är man brunare än chokladglass, då är man fan brun.

Buttcrack.







Dag 7.
Hängde vid poolen som vanligt. Hände inget ovanligt där.
Efter lunchen gick vi och kollade i butikerna längs med gatan ner till stranden. Jag köpte ett armband av en snäll farbror. Han gav oss presenter för att jag handlade där, tre nyckelringar.
Så fort vi var tillbaka på rummet somade jag. Väcktes klockan tio över sju och blev tillsagd at skynda mig för jag skulle vara färdig att gå kvart i åtta. Snabbt in i duschen och jag var precis klar innan vi skulle gå.
Nere i receptionen väntade bartendern som skulle ta oss till ett annat hotell där det var turkisk afton. Där var det uppdukat för värsta buffén och på något mystiskt sätt fick vi ett bord mitt framför scenen. På scen fick vi se bl.a breakdansare, en robot, Michael Jackson, ormtjusare och en magdansös. Magdansösen ville ha upp mig på scen men det fick hon såklart inte. Hon tog däremot upp min mammas kompisar.
Efter den turkiska aftonen gick vi tillbaka till hotellet och började packa lite.



Blev fan skitskraj när de där bakgrundsdansarna kom upp på scen.




Sexbomb, sexbomb..


Dag 8.
Stekte några timmar vid poolen, 47 grader i skuggan för fan. Käkade lunch sen drog jag ner mot affärerna. Gick till farbrorn jag fått present av tidigare och föröskte byta en plånbok jag köpt på marknaden mot en av hans för de var finare. Men det gick inte! Min var tydligen bara plast och hans var av riktigt skinn. Jag snackade iaf med honom ett tag. Fick ett armband. Sen gick jag tillbaka till hotellet och duschade.
På bussen till flygplatsen fick jag sitta bredvid någon bitch, mycket trevligt.
Innan vi ens fick komma in på flygplatsen var det väsk-kontroll. Sen lämnade vi bagaget och gick till ännu en kontroll. Sedan blev det pass-kontroll.
Vi åt det dyraste McDonald's-målet jag någonson ätit. 155 kronor kostade det för en hamburgare, pommes och en cola. Billigt, billigt (parlino-röst).
Var så himla svårt att sova på planet. La mig i alla möjliga ställningar. T.o.m på golvet.
Vi var hemma i kalla Sverige igen vid ett på natten. Taxin stod och väntade på Arlanda och vi åkte hem.





Sådärja! Det där var några bilder av alla 494 st och lite fin text.

tisdag


Jag har en stylist som bor i min garderob. Hon kan se lite sur ut på morgonen.

pimp my bike

Började dagen med att gå ner i källaren och leta efter ett cykellås till "min" nya cykel. Hittade inget lås men en massa andra roliga prylar.

Mammas gamla klassfoton.

Efter en evighet i källaren gav jag upp och gick upp åt mikrovågskäk. Sen gick jag ut och meckade med cykeln. Det slutade olyckligt. Jag som hade tänkt berätta att tjejer också kan det här med cyklar och motorer.. Men nu har jag två cyklar utan hjul och smutsiga naglar. Min egna cykel blev iaf lite pimpad.


Ny ringklocka och en superfin väska fastspänd på sadeln.
Efter tre timmar ute med cykeln kom Hannorna hit. Vi var för lata för att baka så vi tog oss ner till i Årstahallen i regnet och köpte en kladdkaka och grädde. Vi gjorde inte så mycket mer, typ skrattade åt folk på tv utan byxor.

kom ihåg mig

Jag visste att jag måste vara hos mamma klockan sju. Men ändå stängde jag av datorn kvart i hemma hos pappa. Jag packade ner allt fort som attan. Precis när jag skulle lägga ner örhängena som jag förvarar i en liten låda så tappar jag den i golvet. Ner på alla fyra och leta örhängen under sängen.
Mamma ringer påväg dit och säger att Hanna redan är där så jag börjar gå ännu fortare och blir ännu svettigare, mysig tjej. Jag är iaf där tio över sju. Väntar en halvtimme på Hanna, Sofia och Melina. Sen glodde vi på Remember me. Bajsigt bra film tycker jag.
Efter den seriösa filmen så kännde vi för att vara lite oseriösa. Blev en hel del bilder kan jag säga er.



Blev lite svettigt så vi tog oss ut.

Där i dimman sitter Sofia och Melina och gungar. Vi lämnade dem i en halvtimme sen var dem spårlöst försvunna. Hittelön: 1000:- levande eller döda.

Jag hittade en jättefin liten cykel. Men jag var ju så himla dum och cyklade utan hjälm så jag dog tyvärr när jag ramlade. Attans alltså..

Två sekunder efter att den här bilden togs blev Hanna påkörd  av en Volvo och avled. Man ska fan inte gå på bilvägar.
Blev inget lyckligt slut i det här blogg-inlägget känner jag. Precis som i Remember me..

sommarkrysset igår

Efter två tåg säderut stod jag, Hanna och Sofia här.

Sprang till bussen som alltid och var på väg mot Gröna lund. 
Väl där gick vi och satte oss på en fin grön bänk. Oskar soundcheckade några minuter efter att vi hade kommit.

Än så länge var vädret okej men sen bröt helvetet lös. Har aldrig sett så mycket regn. De kunde inte ens ha en riktigt repetition av programmet. Jag ville bara åka hem och sova. Skämde ut mig i tv också. Jajajajja..
Men kvällen räddades när jag fick den här!!11!

På vägen hem, mitt i åsk-kalaset, träffade vi en full Karin i Märsta. Hanna tror inte det gick så bra för henne inatt.


minigolf

Tror jag spelade minigolf för sista gången i mitt liv i fredags. Fy i helvete vad tråkigt det var. Jag, Hanna och Melina försökte ha det så kul som möjligt iaf.
Innan vi var på plats på minigolfbanan irrade vi runt i Uppsala för att hitta en bro över Fyrisån. Vi cyklade ända till Kungsängsbron för att få reda på att vi inte kunde åka över där. Tog en vilopaus på en brygga där vi diggade reggaemusik som spelades på reggae-festivalen på andra sidan ån. Sen fick vi ta oss ända tillbaka till svandammen och in igenom stadsparken.



Efter minigolfen, som jag ägde på fast på något mystiskt sätt inte vann, så cyklade vi tillbaka hela vägen hem till Hanna. Men först ett stopp på Årstahallen för att hämta en gratis kladdkaka Melina fått.

Hos Hanna såg vi att Oskar Linnros skulle ha en extra spelning. Hanna blev helt till sig och ringde Sofia. Hon stannade uppe på sitt rum i en timme sen kom hon ner i källaren igen. Men medans hon vart borta roade vi oss med att spela COD, eller iaf Melina och Gurra.

Eftersom vi är Miley Cyrus största fans så var vi ju tvungna att se filmen The last song. Hanna och jag började gråta för Miley var så himla snygg och för att det blev lite sorgligt också. Melina drog dock hem innan filmen var slut. Efter filmen övertalade Hanna mig att följa med på sommarkrysset.. Fortsättning följer!

coop fucking forum

Jag och hannorna drog till Helping hand idag och hade tänkt träffa Calle. Men han hade tydligen dissat jobbet idag. Vi fick iaf se hur vackra kläder de hade där. Och en rosa termos. Vi cyklade vidare mot Coop. Vi var ju tvungna att se till så Melina hade det bra på jobbet. Vi hittade en massa saker vi tänkte köpa bl.a en traktor, öl, en tvättmaskin, ett svampbob block, en cykelkorg och sparkcyklar. Tyvärr inga Hannah Montana prylar. Fuck Coop.


Men det blev dock bara lite tuggummi vi köpte.
Sen blev det fin middag på IKEA, korv med bröd. Vi ägnad oss åt fågelskådning vid IKEA's stora fönster med utsikt över hela Uppsala. Melina slutade och vi drog vidare mot Johansson. Vi gjorde inte mycket vettigt där. Hittade en uppstoppad tupp, tittade på Sune och jag såg en bok som jag ska börja läsa varje kväll.

Om någon har en bibel med ännu fler sidor skulle jag gärna vilja låna den.

hannah montana

Blev ännu en filmkväll hos Johansson (med Eriksson & Melina). Eller det var inte kväll, mitt på dagen. Har blivit endel filmkvällar den här sommaren. Idag var det tema: Hannah Montana. Fan vilken härlig film alltså. Ni som inte har sett den har verkligen missat något.

It's a party in the swe-e-den!

knasbollar

Kom hem proppmätt ifrån mormor & morfar för en stund sedan. Tur att man inte käkar där varje dag. Då skulle jag väl se ut såhär någonting:

Jag orkade inte hålla på och photoshoppa hela dagen så det fick bli en lite Kissie inspirerad bild.
Igår somnade jag iaf hos Hanna efter en filmkväll + Melina. Hanna och jag fick för oss att göra chokladbollar mitt i natten, som vanligt alltså. Havregrynet var slut, men vafan man tager vad man haver tänkte vi och började leta i skafferiet. Såhär såg det nya receptet ut:

In progress:

Resultatet:

Knasbollar. Smakade mint. Hur lyckas man med det liksom? Men jag kan fortfarande inte bestämma mig för om de var goda eller äckliga. De var väl O-KÅ i guess.
Jag invigde min nya tischa också, det får vi inte glömma.

Dolce & Gabbana of course.

im bringing sexy back

Stod på svensk mark igen vid ett inatt. Jag vill flytta till Turkiet.. Turkarna är så jävla trevliga och snygga. Varför kan inte alla wannabe turkar i Sverige vara så. Vi hade tydligen prickat in precis rätt vecka att åka hörde jag. Skadeglädje på hög nivå.


Fler bilder kommer sen, kanske..


RSS 2.0